Mackay, Australië. Regen, regen en overal regen

De weersvoorspelling van vandaag was regen en onweer de hele dag door. Ach ja, dat hadden we al vaker gezien de afgelopen week en elke keer waren we de dans weer ontsprongen. Maar vandaag liep het toch even wat anders!

Na gister de tourist information bezocht te hebben hadden we besloten om vandaag op Platypus jacht te gaan. Je zult wel denken, gaan ze nu naar een dierenasiel of andere lokale establishment om een platte poes te zoeken? Nee hoor, Platypus is de Engelse naam voor het vogelbek dier.

Voordat we eindelijk onderweg waren was het toch al half 12, we zijn op vakantie! Eenmaal in de auto richting het nabij gelegen, 100km verderop, Eugnella en Broken River kwamen we erachter dat die beesten vooral ’s ochtends en in de namiddag actief zijn. Precies het tegenovergestelde van ons ritme vandaag, toch maar onze weg vervolgd in die richting want je weet maar nooit!

We waren nog geen twintig minuten onderweg toen de hemel open brak. We konden nog geen 50 meter voor ons uit kijken en laten ze in Australië de ZOAB (Zeer Open Asfalt Beton) nog niet uitgevonden hebben voor een betere water afvoer. Dus reden we op water en door plassen waarvan je de bodem niet kon zien. Toch reden we stug door, de ruitenwissers op het hoogste standje, groot licht aan en gaan met die banaan!

In z’n tweede versnelling en soms met slippende wielen maakte we de klim richting Eugnella, voor een kilometertje of zes. De kilometerteller gaf 60 kilometer p/u aan maar voor ons gevoel stonden we nog steeds stil … een steile en gladde weg! Eenmaal aangekomen op onze bestemming regende het nog steeds lekker door. Redelijk droog kwamen we aan bij de lokale informatie balie vragend of de Platypus zich vandaag niet al te verlegen voelde.

De mevrouw bij de balie was zo enthousiast en vertelde dat het vogelbek dier het liefst van stortregen houd want dan is er veel voedsel in het water te vinden. Ze waren de hele dag door al gespot, dus wij terug naar de camper. Wandelschoenen aan en poncho gezocht om de regen te trotseren. Het donderde en bliksemde ons om de oren, maar dat mocht de pret niet drukken! Wij op Platypus jacht. Eenmaal bij de rivier aangekomen bleek de mevrouw van het VVV gelijk te hebben, we hebben zeker 45min gekeken en genieten van de Platypus die zich tegoed deed aan de lunch!

Aangezien het nog steeds regende toen we weer in Mackay aankwamen, besloten we om niet zelf te koken en lekker pizza te halen. Eenmaal terug op de camping realiseerden we ons ook dat het vandaag toch niet zo’n ideale dag was om te wassen. De was was ietsje pietsie natter geworden op de was lijn dan toen we hem er vanochtend op hingen. Maar ja, na een beetje uitwringen en met de hulp van de wasdroger kregen we bijna alles weer droog voordat we naar bed gingen.

De titel van deze blog verklapt het eigenlijk al, het regende vandaag echt overal! Namelijk ook binnen in onze kleine Juliette. Op meerdere plekken vonden we dat er water binnen kwam, tja na tien maanden droogte kun je verwachten dat de kit een beetje broos wordt. Direct contact gezocht met de verhuurder en morgenochtend kunnen we naar de lokale camper reparatie boer om de lekkage te laten fixen. Nu eerst effe lekker slapen! Voordeel van de regen, het is lekker koel dus dat beloofd een goede nachtrust.

Favoriete adresje om … te kamperen!
Bucasia Beachfront Caravan Resort
2 Bucasia Esplanade
Bucasia Beach
QLD 4750, Australië

Prachtig gelegen camping niet ver van het centrum van Mackay. Het strand hier is echt prachtig, jammer genoeg wordt hier zwemmen afgeraden i.v.m. de kwallen en krokodillen. Sanitair is schoon, goede voorzieningen om te wassen, alleen is de camping keuken erg beperkt in voorzieningen.

Favoriete adresje om … Vogelbek dieren te spotten!
Broken River
Australië

De route naar ‘Broken River’ is echt prachtig, laat je niet afschrikken door de vele bochten in de weg. Neem gerust de tijd. In de ‘Broken River’ zijn diverse Vogelbek dier families. De vrijwilligers in het informatiecentrum kunnen je precies informeren waar je het beste kan gaan kijken die dag.

Favoriete adresje om … pizza af te halen
Ma’s Pizza Kitchen
Parkside – Greenfields – Rural View
Australië

Ruime keuze uit verschillende soorten pizza’s. Bestel op dinsdag online en krijg korting op grote en familie formaat pizza’s.

1 Comment

• mam

Wat weer een mooi verhaal. En wat een mooie foto,s. Helemaal top. Geniet ervan liefs mam