Melbourne, Australië

De laatste dagen met Juliette zijn ingegaan. We zijn stiekem toch wel aan haar gehecht geraakt, ons huis ver van huis. Alles heeft zo zijn eigen plekje, je weet welk kastje je voorzichtig open moet maken omdat anders de hele inhoud je tegemoet komt, je weet dat je de glazen in een mok moet zetten anders overleven ze de vluchtheuvels niet. Symen heeft uiteindelijk ook de positie van de ruitenwisser en knipperlicht bediening onder controle gekregen en de afgelopen week gingen dus niet meer de ruitenwissers aan als we wilden afslaan.

Tijdens ons verblijf in Melbourne hebben we Juliette op een camping geparkeerd net buiten het centrum, met het openbaar vervoer zijn we binnen 40 minuten in de binnenstad van Melbourne. Hoeven we ook niet elke dag opzoek naar een parkeerplaats, zoals gisteren. Toen we uiteindelijk een plekje hadden gevonden schrokken we van het parkeertarief hier, we vielen bijna stijl achterover. Het koste ons welgeteld $1,70 per uur, in het centrum van Melbourne. Dit verbaasde ons echt, in hartje Amsterdam of Alkmaar zit je zo op de € 5,00, soms wel meer, per uur.

De afgelopen zeven weken hebben we aardig wat met Juliette doorstaan, en zij met ons. We hebben samen 6480 kilometer afgelegd, dit komt overeen met de afstand van de Noordkaap naar de Gibraltar via Sint Petersburg. Ze heeft voor € 720,- aan benzine opgedronken. En Juliette diverse evoluties meegemaakt, van een laagje duct tape tot aan een professioneel laagje kit, een compleet andere camper in de Gold Coast, een corrigerend tikje van Ken om de generator weer aan de praat te krijgen met een steeksleutel. Uiteindelijk zitten wij nu op versie 2.1! Juliette is ons trouw gebleven en ze heeft ons veilig op onze eindbestemming gebracht. Over een paar dagen moet ze nog 90 meter rijden van de camping naar het inlever depot. Heel toevallig is dit bij de buren van de camping, erg handig!

Gisteren hadden we allerlei plannen voor onze eerste dag in Melbourne, helaas gooide het weer wat roet in het eten. Na een bezoek aan de toeristen informatie besloten we de Laneways te verkennen. Dit zijn kleine straatjes in het centrum die de grote blokken opdelen in kleinere blokjes. In deze straatjes vind je leuke zelfstandige winkeltjes, cafés, restaurants, barretjes, koffie tentjes en kunst ateliers. Het centrum van Melbourne zit er vol mee, bij het VVV kregen we een wandelroute mee die ons langs de mooiste straatjes bracht. We moesten onszelf ervoor behoeden dat we niet bij elk leuk plekje stopte om wat te drinken, zo gezellig zag het eruit. Uiteindelijk moesten we terug naar Juliette, die ons voor het laatste naar een camping bracht. We kregen een mooi plekje voor de aankomende paar dagen, met een privé badkamer. Heerlijk zo voor de laatste paar dagen.

Vandaag was het weer stukken beter en pakte we de tram richting Victoria Market, volgens berichten de grootste overdekte markt van Australië. Het gedeelte met etenswaren was echt geweldig, de markt heeft veel overeen met de markt in Valencia. Je kan hier uren rondlopen, producten proeven en prachtige producten inslaan voor de aankomende maaltijden en om tussendoor lekker te snoepen. Het non-food gedeelte van de markt viel ontzettend tegen, het was een hoog Beverwijkse Bazaar gehalte. Veel ‘made in China’, en niet zoals we gewend zijn met zelf gemaakte producten. Redelik snel waren we uitgegeven en besloten we van het mooie weer te genieten in St. Kilda. We hebben heerlijk op de pier rondgehangen, een biertje gedronken en een wandeling gemaakt langs alle hoogte punten die St. Kilda rijk was. De perfecte plek om een zonnige dag door te brengen. Onderweg naar de camping hebben lekkere dingetjes ingeslagen voor een ‘wine & cheese’ avondje. We hebben namelijk helemaal geen zin om te koken!

Favoriete adresjes voor … Melbourne
Laneways
Melbourne, Victoria
Australië

Pak een wandeltocht mee bij de Tourist Information en ga op pad. Sla zo nu en dan links en rechts af en ga verder met de ontdekkingstocht!

Favoriete adresjes voor … Melbourne
St. Kilda
Melbourne, Victoria
Australië

De kustbuurt van Melbourne. Heerlijk op een zonnige dag, geniet van een drankje op de pier en alle leuke plekjes die deze buurt te bieden heeft. Het is een heerlijke plek om rond te dwalen.

Favoriete adresjes om … te kamperen.
Melbourne Big4 Holiday Park
265 Elizabeth St
Coburg, Victoria
Australië

Tien minuten vanaf de camping kan je op de tram stappen, die je binnen 40 minuten afzet in het centrum van Melbourne. De camping is van alle faciliteiten voorzien en heeft de mooiste kampeerkeuken die we tijdens deze reis hebben gezien!