Muir Beach & Woods

Wanneer aan boord is het ontmoeten van mensen heel gemakkelijk, als je dat wilt natuurlijk. Sommige passagiers delen maar al te graag hun tegenslagen, een gesprek kan dan al snel lijden tot de klaagliederen van Jeremiah. Net als op iedere reis moet je het treffen met degene die je tegenkomt! Al kunnen bepaalde tegenslagen, vooral op de camping, lijden tot heerlijk leedvermaak onder het genot van een glaasje wijn! Mijn vader kan daar overigens geweldig over schrijven, op www.muisoppad.nl vertelt hij alles over ANWB-echtparen, kampeermaagden en slechte caravanchauffeurs!

Deze ochtend werd ik opgepikt door Patty en Ron, vorig jaar voeren we samen op de Volendam richting Azië. Zij wonen in Californië en besloten deze kant op te komen om de dag met mij door te brengen. Het plan was om hier vanmorgen om 9 uur te zijn, jammer genoeg gooide een vrachtwagenongeluk roet in het eten. Net voor het middaguur stonden ze, helemaal klaar met de file, voor de deur. ‘Tijd voor een borrel’ was het eerste wat er tegen me gezegd werd! Snel een plaspauze ingelast om daarna onze weg te vervolgen naar Muir Beach & Woods.

Niet veel later hadden we de Golden Gate Bridge overgestoken en namen we plaats in de binnentuin van een nabij gelegen restaurant. Onvoorstelbaar hoe dichtbij de stad we wel niet zaten, maar merken doe je er niets van. Nadat je de brug over bent bevind je je direct in een heel andere wereld … natuur, groen en ruimte! Dat is het mooie aan San Francisco, je kunt een citytrip heel makkelijk combineren met een bezoek aan nationale parken, dichtbij of ver weg.

Nadat we heerlijk hadden gegeten en bijgekletst was het tijd om ons padje te verlengen richting Muir Beach. Weer zo’n plek dat je bijna niet kan geloven dat je zo dichtbij de stad bent. Vandaag was zo’n prachtige dag, 25 graden en Karl de San Francisco mist heeft zich al een tijdje niet laten zien, en maar een handje vol mensen waren naar dit prachtige strand getrokken. Misschien had het iets met de temperatuur van het water te maken, dat ‘zooooooooo koud’ is!

Voor de verkoeling kan je beter naar Muir Woods, niet ver gelegen van het strand. Een prachtig park met de beroemde ‘Redwood’ bomen. Enorme joekels van bomen torenen boven je uit terwijl je duizelig wordt van het naar boven kijken. Je kan veel zeggen over Amerika, de natuur is hier echter zo ongerept en zo uitgestrekt. In Nederland hebben wij ook bossen, maar het lijkt in geen velden of wegen op de natuur hier in de VS. Vol verwondering hebben we een wandeling door het park gemaakt, voordat het weer tijd was om naar de stad terug te keren.

Deze dag laat maar weer eens zien hoe divers de VS is, niet alleen hier in Californië maar ook in andere staten is er zoveel diversiteit in de activiteiten welke je tijdens je reis of vakantie kan ondernemen. Weer ‘thuis’ aangekomen namen we afscheid van elkaar en was het voor Patty en Ron weer tijd om richting huis te trekken. Dat betekende voor mij, inpakken! Morgen komt de Noordam aan in San Francisco, kan niet wachten om Symen weer in zijn armen te vliegen … maar allereerst moeten alle spullen in de koffer, en dat word nog een uitdaging!

Favoriete adresje om … de stad te ontsnappen!

Muir Beach & Woods

Californie

USA

Een prachtige ‘National Park’ om de hoek van San Francisco, ontsnap even aan de stadse drukte en geniet van de geur van natuur!