Kancamagus Highway

Deze reis ontstaat voornamelijk uit aanbevelingen van andere. ‘Dus je zegt dat het daar mooi is?’ Dan gaan we daar naartoe! Zo trekken we van plek naar plek en boeken we in de auto of ter plekke een hotel. Met dit deel veel de trip ging het net even anders, tijdens het uitzoeken van dingen te doen en te zien in New England kwam met regelmaat de Kencamagus Highway naar boven. Deze snelweg vormt een 55 km lange verbinding door de White Mountains tussen Conway, waar we vanavond slapen, en Lincoln, waar we vannacht sliepen. In alle gidsen wordt Conway als startplaats genoemd, wij doen het dan net weer even anders zodat het goed in onze ‘go with the flow’ roadtrip past! De Kancamagus door de White Mountains wordt als een van de mooiste in New England beschouwt.

In en rondom het hotel ging alles voorspoedig, hup in de auto en nog even langs het centrum van Lincoln voor wat ontbijt. Bij de afslag op de snelweg ging het mis … nou ja mis, we konden geen kant meer op. In Lincoln verzamelen alle deelnemers van de Highland Games om te parkeren om daarna met een bus richting Loon Mountain te gaan, net een paar km op de Kancamagus. Uiteindelijk zijn we verder gereden op de snelweg en via een andere afslag zijn we even langs het VVV gegaan. Die adviseerde ons via de noord of zuid kant van de White Mountains naar Conway te rijden en dan terug naar Lincoln … ja, dat kost ons zo 2 uur en daarom zijn we eigenlijk niet hier. Eerst maar even ontbijten en dan zien we verder. Besloten niet om te rijden en gewoon in de file te staan, wel besloten we een hotel te boeken zodat we alle tijd hebben om van de Kancamagus te genieten en niet hoeven te haasten.

Op het moment dat onze buiken waren gevuld was het al tegen het middaguur en was de file al langzamerhand opgelost en konden wij beginnen aan de route waar wij hiervoor waren gekomen. De reisgidsen logen niet, de Kancamagus is echt een prachtige route middenin de bergen. Nou ja, dat het door de bergen was namen we maar aan want daar zagen we niet veel van vanwege de laaghangende mist. Bij bijna elke stopplaats zijn we gestopt voor een wandeling of een fotomoment. Wanneer je hier komt neem dan echt de tijd, want dat heb je nodig. Althans, als je echt van de route wilt genieten.

Tegen de tijd dat we de route hadden afgelegd begon de donker al in te vallen en waren we blij dat we een hotel hadden geboekt, waar het overigens een drukte van jewelste was voor een bruiloft. Echt zo’n Amerikaanse, ik vroeg Symen nog of hij met mij wou trouwen, alles stond toch klaar, maar daar heb ik tot nu toe eigenlijk nog geen antwoord op gekregen 🙂 Hup de spullen in de kamer gezet, even wat opgefrist en richting het stadscentrum van North Conway. Conway staat vooral bekend voor zijn vele outlet winkels met speciale aanbiedingen, daar komen veel mensen van heinde en verre voor naar deze kant van de White Mountains. Dit resulteert wel in het feit dat het stadshart niet echt bruist en dat er weinig tot niets te doen is, enkel de bossen intrekken voor wandelingen en buitenactiviteiten. Dat verklaard hoogstwaarschijnlijk ook het grote aantal wandelschoenen en comfortabele yoga leggings. Symen en ik kijken ons ogen uit hoeveel jonge meiden hier in enkel een legging en t-shirt lopen, je moet wel heel erg zelfverzekerd zijn om daarmee over straat te gaan. Mij niet gezien.

De hotspot van North Conway is de ‘Moat Mountain Smote House & Brewing Co.’. Bij aankomst was het lastig een parkeerplek te vinden en voor het restaurant had een grote horde mensen zich verzameld, we kregen al het natte vermoeden dat we achterin de rij aan moesten sluiten. De wachttijd bleek drie kwartier, als de lokale hier zolang wachten dan zal het het wachten wel waard zijn. Zodoende hebben we een pieper in ontvangst genomen en plaatsgenomen tussen alle andere wachtenden. Naast het restaurant is een grasveld waar een groot aantal wachtende tijdverdrijf zochten. Er werd American football gespeeld, tikkertje, de nieuwst posities op yogagebied werden geoefend en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Stukken beter dan wat er hier op tv is! We hebben onze ogen uitgekeken en het uur wachten was zo voorbij. En ik kan je zeggen het was de moeite waard. We hebben erg genoten van de heerlijke biertjes en het lekkere eten dat we hadden besteld. Dit was precies wat we nodig hadden na een lange dag in de auto en buiten. Na de bier-proeverij besloten we richting het hotel te gaan, we waren zo rozig dat we niet zo heel lang nodig hebben om te slapen na deze prachtige dag.

De favoriete adresjes om te … zien & doen

De favoriete adresjes om te … eten & drinken
3378 White Mountain Hwy
North Conway, NH 03860, USA
(00
1) 603-356-6381
* Zeker de moeite waard om hiervoor in de rij te staan! Het menu is uitgebreid en van goede kwaliteit, ook is de bierproeverij een aanrader!