Rondje San Francisco

Herinner je dat gevoel nog van ‘schoolreisjedag’? Kriebels in je buik, niet kunnen slapen en uiteindelijk in de bus terug naar huis als een blok in slaap vallen! Vandaag was zoals een schoolreisje. Het is altijd heerlijk om Symen weer te zien en samen een nieuwe avontuur tegemoet gaan. Tuurlijk is dit zijn werk en dagelijks werkt hij ontzettend hard, maar het geeft ons wel de kans om samen te zijn en de hele wereld over te varen! Nadat ik aan boord ben gekomen, de koffer is uitgepakt en we samen tv kijken, val ik als een blok in slaap!

Dan was er natuurlijk nog het schoolreisje! Stipt om 8 uur stond de taxi voor de deur om me naar de cruiseterminal te brengen. Het ritje door de stad ging voorspoedig, voor ik het wist stond ik met koffers en al voor het schip te wachten. Niet veel later was ik binnen, was al het papierwerk geregeld en waren de koffers uitgepakt voor de eerst volgende drie maanden!

Ik heb al heel lang de wens om Symen de stad waar ik mijn reisvirus heb opgedaan te laten zien, als alles goed gaat bij Symen kunnen we straks om 11 uur de stad onveilig maken, samen met Pieter en Yanella die als gids en tourbus gaan dienen.

De tour begon met een aantal foto stops van de Golden Gate brug, alleen was de brug soms niet helemaal zichtbaar, want Karl kwam op bezoek vandaag. Karl, zo heet de lokale mist die de baai binnenkomt, was de hele week al op vakantie maar juist vandaag kwam hij weer langs. Aan de ene kant was het jammer van het uitzicht, want Symen zag vanochtend bijna helemaal niks van de brug toen ie de baai binnen kwam varen, maar het levert ook prachtige mysterieuze plaatjes op.

Als klap op de vuurpijl besloten Pieter en Yanella Symen te traceren op een retourtje Golden Gate, helaas was de brug ver te zoeken. Toen we weer wat vaste land onder de wielen hadden hebben we de Headlands en Marin County verkend, dit is een kunstzinnige gemeenschap die net buiten de stad in alle rust verborgen ligt. Als je hier in alle rust rond loopt en rijdt, kan je je bijna niet inbeelden dat de chaos van de stad nog geen kwartier rijden van hier verwijdert is.

Op de terugweg nog een aantal foto stops gemaakt van de brug voordat we heerlijk gingen lunchen met schitterend uitzicht over de Grote Oceaan.

Na de lunch via de toeristische route Symen de stad laten zien, we begonnen bij Ocean Beach, de Bizon’s in Golden Gate Park, de Japanse Thee tuin, Deyoung Museum, Twin Peaks en de Painted Sisters. We hadden jammer genoeg niet genoeg tijd om Lombard Street te bezoeken, maar Symen z’n hoofd liep al over van alle indrukken. Een glimlach van oor tot oor sierde zijn gezicht! Ik moest nog boatdrill doen om vier uur, dus we konden het niet maken om later aan boord te komen!

Hoe Symen vanochtend de baai binnen kwam vergezeld door Karl, was Karl tijdens vertrek weer op vakantie, dit zorgde voor zeer mooie plaatjes en een prachtig filmpje. Symen had z’n GoPro, net als vanmorgen, in de schoorsteen verstopt. Tijdens vertrek pikte ineens de wind op en we hadden verwacht dat de GoPro uit de schoorsteen was weggewaaid, gelukkig had hij het overleeft en hebben wij een prachtig filmpje als resultaat.