San Diego, de toerist uithangen

Daar lig je dan, klaar wakker om 6 uur in een immens grote slaapkamer met 4 onuitgepakte koffers en je kan gewoon niet meer slapen. Ja, wat ga je dan doen? Uitpakken … Symen en ik hebben deze ochtend de luxe van de kamer uitgevonden, we hebben een koffiezetapparaat waar we ook water mee kunnen koken en daar hebben we gebruik van gemaakt, de wekker radio heeft een iPod aansluiting dus de kamer was tijdens het uitpakken gevuld met onze favoriete muziek. Deze dingen zorgen ervoor dat we ons nu al thuis voelen in deze kamer en op dat moment waren we er nog niet eens 12 uur.

De ochtend lekker rustig aan gedaan, alle spullen in de kasten gelegd, pakketjes gemaakt voor Pieter, Dale, Katie en Erin … de enige schade aan spullen was dat er een zak chips voor Dale in de koffer was ontploft, ja dat kan gebeuren. Verder was alles nog heel! Na al het studderen lekker douche in de aangepaste badkamer en daarna hup naar beneden om wat te ontbijten. Symen en ik hebben de regel bedacht om maar een keer ergens te gaan eten, we willen verschillende tentjes proberen in de stad en vandaag doen we lekker makkelijk en beginnen we bij het restaurant van het hotel.

Lekker koppie thee, koffie en allebei een heerlijk gebakken ei met van alles en nog wat ertussen. Ik had de ei met verschillende paddenstoelen en asperges en Symen had een boerenomelet. We zaten heerlijk en verbaasde ons over het feit hoe snel de reis was gegaan, hoe vervelend we hem ook vonden want vliegen doen we alleen omdat het moet. Nee, ik heb geen hekel aan vliegen maar ik ga liever met de trein! Lekker gezeten, gepraat en genoten van het feit dat het buiten zulk mooi weer is en dat ik me echt al in Amerika voel.

Terug op de kamer even de dame van de schoonmaak aangesproken en die zou m’n koffer even uitzuigen, helemaal super. De pakketjes voor Dale en Pieter klaar gemaakt voor de post en toen even de spullen gepakt zodat we zelf klaar waren om de deur uit te gaan. Met een stapel dozen zijn we richting de USPS gegaan, het duurde even voor we aan de beurt waren, maar daarna waren we ook zo geholpen. De man bij de balie was een beetje in de war, hij gaf me wel 60 Europa zegels te veel, ik vond het te veel om er niets van te zeggen … meneer u geeft me veel te veel zegels … naderhand toen ik de winkel uit liep had ik er nog steeds 10 meer dan ik besteld had, die steek ik nu mooi in mijn eigen zak.

Noodzakelijke gedaan, toen lekker shoppen! Via Macy’s, Hottopic, verschillende schoenen winkels en kleding zaken liepen we door Horton Plaza. Nog niet eens een uurtje aan het winkelen was ik een paar Converse All Stars rijker voor $ 20,- en een hele leuke spijkerbroek. Helemaal blij. Onze eindbestemming van dit tripje was de mini supermarkt om even wat drinken in te slaan en een kaart voor oma die over een paar dagen een nieuwe knie krijgt.

En wat ga je doen als je je klusjes heb gedaan? Juist, de toerist uithangen. Precies waar je voor bent gekomen. Met de fototoestel om ons nek zijn we door het Gaslamp District gelopen en hebben we genoten van het kijken naar alle verschillende restaurantjes hier. Thai, Italiaans, Perzisch, Indisch, Australisch, Frans, Amerikaans, Mexicaans en zo kan ik nog wel even doorgaan. Omdat onze magen van al die tentjes wel begonnen te knorren zijn we bij Mary Janes gaan zitten en hebben we samen een bord met Fish & Chips gedeeld. Het was echt veel te veel eten voor ons tweetjes, maar we hadden wel wat lekkers naar binnen.

Met gevulde magen gingen we richting Seaport Village, een pitoresk opgezet dorpje met schattige huisjes en winkeltjes. Om hier te komen moesten we eerst om het gigantische conferentie centrum dat San Diego rijk is, ik weet niet wat ze hier allemaal organiseren maar volgens mij kan heel Noord-Holland in dat gebouw. Tijdens de wandeling hoorde we een trein aankomen, San Diego heeft alle vervoersgemakken binnen handbereik, treinstation, vliegveld, bussen en trolleys. Van alle gemakken voorzien. In Nederland zijn de plekken waar een trein voorbij gaat en waar veel verkeer overheen moet goed beveiligd, slagbomen gaan voor alle soorten verkeer naar beneden. Hier in San Diego gebeurt dit alleen voor de auto’s, de stoepen voor fietsers en voetgangers hebben geen slagboom, ik verbaas me hier zo erg over. Een land waar je iedereen overal voor aan kan klagen heeft geen slagbomen waar fietsen en voetgangers over moeten steken, vreemd! Wat ook opviel tijdens onze wandeling is dat er weinig mensen op straat zijn, in NY, San Francisco, Miami en Seattle zijn altijdmensen op straat in downtown, hier loopt bijna geen kip … lekker rustig!

Aangekomen bij Seaport Village wat door het dorpje gelopen en genoten van het prachtige uitzicht. Het is echt mooi hier en het weer is fantastisch, zelfs al wat verbrand. Helaas kennen ze hier in Seaport Village niet echt de markt waar ik eigenlijk naar opzoek bent, ansichtkaarten om te versturen naar huis. Hopelijk vinden we die nog ergens anders. Omdat onze benen moe werden zijn we via een vliegdekschip van de US Navy naar het hotel gelopen.

Na een tokkie gevangen te hebben waren we klaar voor de avond! Na wat tips van de meiden achter de balie zijn we richting Asti gegaan. Symen en ik hadden trek in Italiaans eten en daar zouden we een heerlijke maaltijd kunnen krijgen. De meiden bij de deur zagen er erg onverzorgd uit in vergelijking met het interieur binnen en de mannen die ons bediende. De service was echt uitstekend, misschien wel een beetje te goed. Binnen 8 minuten kregen we beide ons drankje, heerlijk Italiaans donker bier, brood met boter en het hoofdgerecht. Wat ons betreft wat dit een beetje teveel van het goede. Aan andere tafeltjes zagen we hetzelfde gebeuren, het voorgerecht was nog niet eens op of het hoofdgerecht kwam er al aan. Voor iedereen die bij Asti gaat eten, vraag voor een trage service! Het eten was echt heerlijk, Symen had spaghetti met rode saus en ik had penne met zalm in een wodka saus. Hier waren we echt aan toe, maar het was wel heel erg veel. Aangezien er geen ruimte meer was voor een toetje zijn we dit lekkere maal en maar af gaan lopen richting het hotel.

Bij het hotel hebben we informatie ingewonnen over de leuke plekken in de stad. Waren moet we heen om te shoppen, waar kunnen we lekker bier drinken en waar kunnen we lekker eten? Met een map vol aantekeningen, een kortingsbon voor Sea World en een map van het openbaar vervoer gingen we richting onze kamer waar we rond 10 uur beide gevloerd door de jetlag in slaap vielen!