San Diego, met Michael en Alan

Klaar wakker was ik en de klok sloeg amper 6 uur … kon er niets aan doen en slapen ging echt niet meer. Langzaam eruit gegaan, iPod gepakt en ben begonnen met het schrijven in m’n boek. Een beetje plaatjes knippen, schrijven en begonnen aan de kaartjes die ik wil gaan sturen. Tegen een uurtje of 8 werd ook Symen wakker en begonnen we een beetje aan de dag. Douche, aankleden … nog niet ontbijten want om half 10 zouden we Micheal en Alan ontmoeten bij Cafe 222. Ik ken Micheal via Postcrossing en hij woont in LA, hij en zijn vriend komen voor een paar uurtjes deze kant op om gezellig te ontbijten.

Om even over 9 ging de telefoon, we hebben inmiddels uitgevogelt hoe hij niet meer op hold staat. Het was Micheal, even overleggen of half 10 nog steeds de perfecte tijd was. Helemaal, we zouden elkaar daar zien. Cafe 222 is een leuk restaurantje in de Gaslamp waar je heerlijk kan ontbijten, schijnt … Symen en ik konden er tot vanmorgen nog niet over meepraten.

Buiten stonden Micheal en Alan al op ons te wachten. Alan stond met zijn moeder te bellen want die was een paar weken geleden gevallen en die heeft zichzelf erg geblesseerd, vanmiddag is er een afspraak bij de dokter om te kijken of ze niet een tijdje in een verzorgings tehuis kan want op deze manier kan ze niet voor zichzelf zorgen. Nadat het telefoon gesprek was afgerond met moeders ging we naar binnen en konden we ons te goed doen aan het menu, wat een gerechten stonden erop. Stiekem had ik al op het menu gekeken in Nederland en had ik al de keuze gemaakt, Eggs Italia, ook de mannen hadden snel hun keuze klaar. Gauw stond de koffie, thee en ontbijt voor ons neus en konden we pratend genieten van een lekker ontbijt.

Na het ontbijt, die we overigens niet mochten betalen omdat Nederland verder was dan LA, ging we richting het honkbal stadium. Dit is het enige stadium in de VS die open is en die je altijd kan bezoeken. Het gras is daar echt ontzettend groen. Bijna niet normaal. Na een lekkere wandeling hebben we afscheid genomen van de heren, die gingen weer richting LA en wij richting hotel.

We besloten om vandaag maar eens het openbaar vervoer uit te proberen. Even langs het openbaar vervoer hokje bij ons in de straat en een 3 dagen kaart gekocht, zo hebben we geen gedoe met kaartjes kopen. In het hotel even een jasje gepakt voor onderweg en toen de hort op. Eerst via Old Town, het oude gedeelte van de stad … het Mexicaanse oude gedeelte. Wij hadden dit helemaal niet verwacht en kwamen een beetje van een koude kermis thuis, we gingen die kant op voor ansichtkaarten en wat Amerikaanse historie, voor hoever ze die hebben, en we kwamen in de land van taco’s en gelukspoppetjes. Heel erg leuk om daar gaan we wel voor naar Mexico.

Omdat de Trolley van Old Town ook naar Fashion Valley gaat zijn we verder die richting op gegaan. Fashion Valley is een groot winkelcentrum met winkels te kust en te keur en ook nog een CPK en ik weet dat je daar heel erg lekker kan eten! We begonnen bij Old Navy waar we een leuk overhempt kochten voor Symen en bij de schoenenwinkel haalde we een paar bestelde schoenen op voor het thuisfront. Hier heeft Sea World ook een kiosk en daar gingen we wat info halen, morgen willen we namelijk naar Sea World. We kregen een boel informatie en een hele lieve kleine Shamu knuffel, wie Shamu is lees je morgen.

Verder lekker door het winkelcentrum gelopen, weinig gekocht … nou ja, weinig. Een van m’n L’occitane heeft hier een winkel dus daar een flesje groene thee gekocht en bij Papyrus  twee doosjes met kaartjes. Na al dit gewandel, en gezoek naar Crocs die nergens in San Diego te vinden zijn, hebben we heerlijk wat gedronken en gegeten bij CPK, was weer heel erg lekker, hierna hadden we beide wel genoeg van het winkelen en gingen we weer richting hotel.

Terug in het hotel maar weer even een tokkie gevangen, de jetlag is nog lekker bezig met ons te pesten en een hele dag doorgaan lijkt ons nog wel niet te lukken. Net voor de wekker werden we wakker en konden we dinner plannen gaan maken. We hadden van Micheal en Alan een tip gehad, Indigo Grill, en dat werd dus de lokatie waar we vanavond zijn wezen eten. We waren zo in de trolley die ons zo naar Little Italy bracht en nog niet eens een blok bij het station vandaan zat al het restaurant.

Bij binnenkomst wisten we al dat we als voorgerecht de brie zouden nemen, die kregen we aangeraden, ook hoorden we ook dat het eten heel erg veel zou zijn dus kozen voor nog een voorgerecht de nacho’s … en dat hebben geweten! Wat een portie, niet normaal gewoon, zoveel eten voor ons tweetjes maar we hebben het gered. Het was echt zo ontzettend lekker. Onder het genot van een tweede biertje, ik ging voor de Negro Modelo omdat ik allemaal soorten bier wil proberen deze vakantie, hebben we heerlijk uitgebuikt en nog even de plannen voor morgen doorgenomen.

Thuis zijn we begonnen met Up kijken, maar bij 33:47 ben ik in slaap gevallen … toen heeft Symen maar besloten om het licht uit te doen en dat het genoeg was voor vandaag!