Rangeley

Vandaag besloten we, op advies van mensen die we onderweg spraken, om de kust van Maine te laten voor wat het is en het binnenland in te trekken richting de meren in het noorden. Symen is de pakker in ons midden, hij krijgt 50% meer in een koffer dan ik dus hij mocht pakken terwijl ik het ontbijt ophaalde. Koffie, thee en vers gebakken heerlijkheden!

De rit richting het noorden begon met een stop bij de Post Office, we moesten nog een pakketje wegbrengen. Thuis had ik allemaal leuke dingen verzameld voor Erin en haar familie en nu was het tijd deze hun kant op te sturen. Om alle items in een passend doosje te krijgen bleek uiteindelijk de grootste uitdaging! Uiteindelijk kwamen we op het idee om een schoenendoos te gebruiken. Deze hadden we nog in de auto liggen omdat we gister nieuwe schoenen, met maat zeeschip, hadden gekocht voor mijn broer dus dat paste uiteindelijk makkelijk.

Het plan was om wat te gaan eten in Augusta, de hoofdstad van de staat Maine, maar deze stad bleek uiteindelijk een erg grijze stad vol werk- en dakloze. Na een kop koffie bij diner Friendly’s hielden wij het voor gezien en gingen we weer op pad. Farmington was op de route en daar hing een gezelliger sfeertje, bij een klein koffie tentje annex broodjeszaak wat gegeten.

We zien de bomen al aardig verkleuren, hoe noordelijker we gaan hoe roder de bomen worden. Ook de uitzichten met meertjes en prachtige panorama’s doemen links en recht van ons op. De omgeving hier is prachtig. Rangeley, ons doel voor vandaag, kwam inzicht en bij het VVV vroegen we om advies waar te logeren. Dot, de vriendelijke dame achter de balie, adviseerde de Country Club Inn. Gelegen aan een 18-hole golfbaan, prachtig uitzicht over het meer en met een speciale aanbiedingen tot en met vrijdag! Dat kwam goed uit want dan willen we richting New Hampshire.

De was begon zicht na een week rondreizen wel wat op te stapelen, bij de lokale wasserette een wasmachine en droogtrommel in beslag genomen en even de was gedraaid. In een uur was alles gewassen, droog en gevouwen … hier hebben ze supersnelle machines want thuis red ik dat echt niet! Ook al ging het snel, we moesten toch ff wachten, helaas bleek de lokale koffieshop om 4 uur al gesloten en stapte we bij de daarnaast gelegen bistro binnen terwijl de wasmachine z’n werk deed. Tijdens de kopjes koffie werd ons het menu voorgeschoven en bij het zien hiervan begonnen we al te watertanden. Voor de zekerheid een tafeltje gereserveerd, want je weet nooit hoe druk het kan worden in een boerendorp bij een goed restaurant.

Even terug na het hotel, de schone was in de koffer en ook wat schoons aangedaan voor we weer richting dorp vertrokken. Uit het niets moest ik van Symen direct meekomen … ik mee en daar stonden ze, drie hertjes stonden in ‘onze’ achtertuin te grazen. Een prachtig gezicht en ze lekken zicht helemaal niet te storen aan ons. Uiteindelijk de hertjes toch maar achter ons gelaten om te testen of de rechten op het menu in uitvoering net zo lekker waren! En dat waren ze. Heerlijk gegeten en van de serveerder kregen we een berg tips mee voor onze tijd in Boston. En zo gaat het eigenlijk al de hele tijd tijdens deze trip, we hadden wel een grove schets van de plannen maar eigenlijk niets concreet, behalve de begin en eind datum. Het is heerlijk zo en tot nu toe zijn de adviezen die we kregen, zijn tot nu toe, allemaal in goede aarde gevallen!

De favoriete adresjes om te … slapen
Country Club Inn
56 Country Club Road
Rangeley, Maine 04970, USA

(001) 207-864-3831
* Slapen op de golfbaan. De accommodatie is wat gedateerd, de omgeving, het ontbijt en de eigenaresse laten dat helemaal vergeten!