Halifax, Sydney en Charlottetown

De dagen gaan voorbij. De ochtenden beginnen met een beetje uitslapen, rustig ontbijten in het Lido met een Flair of een Viva en daarna kan de dag beginnen. In Halifax ben ik samen met Lynette op pad geweest. Een heerlijke wandeling langs de waterkant werd opgevolgd door een lunch bij een Thais restaurant. Het was echt heerlijk, net alsof we even in Thailand waren en niet in koud Canada, want in tegenstelling tot gisteren is een dikke jas echt nodig! Uiteindelijk zijn Lynette en ik beland in de lokale bus richting de Wallmart. Lynette kon niet slapen de afgelopen nachten, de kussens in hun kamer zijn zoals mijn moeder ze graag heeft, als bommen. Lynette heeft ze liever zacht waarin je kan verdwijnen, en daarom vertrokken we samen in bus 9 naar de Wallmart voor boodschappen en nieuwe kussens. Het was een heel avontuur, uiteindelijk hadden we alles wat we nodig hadden en konden we terug naar het schip voordat het vertrok zonder ons.

In het altijd gezellige Sydney, Canada, is niet zoveel te doen als Sydney aan de andere kant van de wereld. Het is dan wel de hoofdstad van de fiddle en de muziek die dit beroemde instrument met zich meebrengt. Tegenover de cruiseterminal staat een gigantische fiddle met een ingebouwde muziekdoos. Dat was een bezoekje waard, helaas was het verder niet al te uitbundig en bleef het bij een enkel kort bezoekje.

En dan was daar Charlottetown, een Canadese stad die ik weer met Lynette onveilig heb gemaakt. We hebben uren gekletst, door de stad gelopen en ijs van Cows gegeten. Een heerlijke dag als je het mij vraagt. In het verleden, als ik met Symen mee ging, probeerde ik overal op tour te gaan, van alles te zien en het onderste uit de kan te halen. Nog steeds wil ik alles zien en genieten van alles, toch gaat het tegenwoordig in een wat rustiger tempo. Nog drie keer gaan we deze route doen en zal ik wat actiever deelnemen aan de aangeboden tours, nu is het tijd om lekker uit te slapen en rustig aan te doen. En het bevalt me prima!

Nog beter, vandaag is een zeedag! Om het wel wat actiever te maken, heb vandaag een lezing bijgewoond over de explosie van Halifax. Erg interessant en leerzaam. En zo leert een mens elke dag wat, door lekker rustig aan te doen of door actief deel te nemen in het excursie aanbod. Voor ieder wat wils!

De favoriete adresjes om te … eten
Talay Thai
1300 Hollis Street
Halifax, NS B3J 1T6, Canada
* Stukje Thailand in koud Canada. Echt een aanrader!