Palm Cove, Queensland, Australië

Dames en heren, jongens en meisje, ontmoet Juliette! Ons huis voor de aankomende 51 dagen, gisteren hebben we haar bij Camperman Australia opgehaald. We houden wel van spontaan op vakantie, maar de camper hebben we al een aantal maanden geleden besproken. Op het moment is het schoolvakantie in Australië en de prijzen liggen toch wel wat hoger dan normaal. We spraken eerder deze week iemand die voor dezelfde periode een camper ging huren en die was zo’n $ 8.000 AUD kwijt en een hoog eigen risico, wij komen met ruim de helft weg en een klein eigen risico aangezien we op tijd hadden geboekt en nog ruime keuze hadden!

De dames van Camperman waren uiterst vriendelijk in het uitleggen van alle ‘in & outs’ van Juliette. Ze komt met drie slaapplaatsen, beddengoed, een magnetron, kookplaat en gas, kleine wasbak met waterreservoir, koelkast met mini vriesvak en genoeg opbergplek voor alle troep inclusief alle koffers die we met ons meezeulen. Aangezien we liever niet in de camper willen koken en de bijgeleverde kussens niet dikker zijn dan twee velletjes A4 papier besloten we vanaf Camperman via het hotel (om alle bagage op te halen) naar een winkelcentrum in de buurt te rijden. Daar hebben we een aantal benodigdheden voor de camper gekocht en de koelkast goed opgevuld! Met een volgeladen camper reden we richting Palm Cove, waar we een prachtige camping aan het strand hadden uitgekozen.

En zo staan we nu op de camping in de prachtige knipperende kerstverlichting van de buren. Het is totaal geen tokkie camping, maar echt getroffen met de buren hebben we het niet. Twee gescheiden heren met beide twee kinderen en Opa staan er achter ons. Tot vanmorgen gingen de kinderen rustig hun gang en hadden we buiten de prachtige kerstverlichting eigenlijk geen last van de familie. Vanmorgen sloten Opa en Oma zich aan bij het gezelschap en nu zijn de poppen aan het dansen! Het is overduidelijk dat Oma de broek aan heeft in dit gezin, de buurman was ons bij aankomst van het echtpaar wat lokale tips aan het geven echt paste dit niet in Oma haar planning dus moest zoonlief de auto leeghalen. Niet veel later was weer het hek van de dam, de kinderen gingen zonder toestemming plassen … Ja, ze zullen maar eens door het toilet zakken! Morgenochtend vertrekken we hier, dus veel last hebben we er niet van, maar ik bedacht me wel hoe lekker het ook alweer is om mensen te kijken op de camping!

De buurman had overigens de grootst pret gisteren. Hij had in z’n grote stoel plaatsgenomen terwijl de camper aan het herinrichten was. Misschien had hij gehoopt op een grote echtelijke ruzie of een groot fiasco, maar dat viel alles mee. Symen en ik waren een geoliede machine en voor we het wisten had alles een plekje gevonden en konden wij van onze vakantie genieten.

Palm Cove is een schattig kustplaatsje gelegen aan één van de mooiste stranden van deze regio. Een groot contrast met Cairns, al heb we daar ook ontzettend genoten. We hebben twee heerlijke dagen hier gehad en het vooral rustig aan gedaan, prachtige strandwandelingen gemaakt en de camper is inmiddels helemaal ingewijd! Nu zijn we klaar om het grote avontuur tegemoet te gaan, we hebben er ontzettend veel zin in en dat links rijden, dat valt alles mee!

Favoriete adresje om … te kamperen!
Holiday Park Palm Cove
Palm Cove
Australië

‘Holiday Park Palm Cove’ heeft prachtig ruime plekken met veel schaduw. Het sanitair is ruim en schoon, echter wel alleen toegankelijk met een toegangscode. Ook beschikt de camping over een ‘camp kitchen’ met BBQ’s, een kookplaat, koelkasten, kokend water boiler, over, magnetron, een broodrooster en picknicktafels. Voor een plek met elektriciteit voor twee personen betaalden wij $ 37,- per nacht.

Favoriete adresje om … een camper te huren