Even uit de camper, Brisbane, Australië

Where do you want to travel?

Your journey will lead you to famous domestic and foreign beauty spots.

Door de jaren heen zijn de contacten in mijn adresboek verdubbeld. Al zijn we privé op pad of varen we met één van de Holland America schepen de wereld over, overal ontmoeten we weer nieuwe mensen. Sommige ontmoetingen zijn vluchtig, andere groeien uit tot een lange vriendschap.

In 2011 waren we vooral te vinden op de Prinsendam, een heerlijk klein schip dat exclusievere havens aandoet. Met regelmaat stapte ik in Amsterdam op om weer een paar weken met haar mee te varen! Zo ook op de Baltische zeecruise, daar ontmoete we Margaret en Ted. Een ouder echtpaar uit het Australische Brisbane. Door de jaren heen hebben we per brief contact gehouden en een jaar geleden ging er een brief de deur uit dat we richting Australië zouden komen! Niet snel daarna viel er een uitnodiging op de mat, wanneer we Brisbane aandeden waren we meer dan welkom. En zo arriveerden we gisteren bij Ted en Margaret.

Tegelijkertijd arriveerde er in Brisbane een hittegolf. Nu zijn we bijna een maand in Australië en beginnen we toch wel aardig aan de warmte te wennen, maar de afgelopen dagen vroeg ik me toch wel een aantal keren af of ik niet aan het smelten was. Voor onze eerste dag in Brisbane hadden we grootse plannen om de stad te verkennen, maar we waren niet vooruit te branden met de temperaturen in de stad. Gelukkig is daar South Bank, een oase op warme dagen zoals deze. Met de pont kan je gratis de rivier oversteken naar deze fijne plek, waar het zeker vijf graden koeler is dan in de stad. Nog een fijne bijkomstigheid, ze hebben groot zwembad aan de bank van de rivier waar iedereen gebruik van kan maken!

En zo hebben wij de afgelopen twee dagen doorgebracht, heerlijk op ons kleedje aan het water. Zo nu en dan wat eten, een lekker koud biertje bestellen bij de pub en genieten van de live muziek die uit allerlei hoeken kwam. In het weekend is dit wel één van de ‘hotspots’ van de stad met een markt in de winkelstraat en in elk restaurantje kan je genieten van live muziek.

Het is jammer dat we niet meer van de stad hebben kunnen zien, helaas had de hitte grip ons gekregen en hebben we ons de afgelopen dagen daar maar even aan overgegeven. S’avonds kwamen we tot leven en ging we gezellig met Ted & Margaret de hort op, lekker uiteten want koken doe je niet wanneer het warm is! Die mentaliteit bevalt ons wel. En zo kom je weer eens bij plekjes die je zelf niet uit zou kiezen. Zo hebben we de lekkerste barramundi en calamari gegeten bij een restaurantje waar we hoogstwaarschijnlijk nooit zelf zouden binnen stappen. Hopelijk komen we nog eens terug om buiten de restaurants ook de rest van de stad te bewonderen!

Favoriete adresje om … af te koelen!
South Bank
Brisbane, Queensland
Australië

Favoriete adresje om … te eten & drinken!
The Plough Inn
Brisbane, Queensland
Australië

De perfecte plek voor een hapje en een drankje aan de South Bank, met regelmaat hebben ze ook live muziek!

Grill’d
Shop G44, Toowong Village
Toowong, Queensland
Australië

Grill’d is een keten van burger zaken, allemaal met een eigen karakter. Tijdens ons bezoek aan deze vestiging in Toowong was er de hele middag live muziek. Een gezellige plek voor een hapje en een drankje.

A Salt & Battery Fish and Chips
1/224 Hawken Drive
St Lucia Queensland

Je kan hier heerlijk vis eten of afhalen. De uitstraling van het restaurant is niet in overeenstemming met de kwaliteit van het eten, laat je hierdoor niet afschrikken.

Twins on the Village
Shop 3, Hawken Drive
St. Lucia, Queensland
Australië

Klein restaurantje in de strip van St. Lucia. De ‘twins’ hebben een klein terras en een kaart waar je nogal van duizelt wanneer je deze eens goed bekijkt. Alles wat we bestelden smaakte goed, echt zo’n restaurantje die je maar moet vinden en dan een geweldige avond heb! ‘Twins on the Village’ is BYO, Bring Your Own. Wil je graag van een wijntje of biertje genieten dan moet je dit zelf meenemen. De ‘Twins’ rekenen $ 2,- per persoon voor het gebruik van de glazen en de afwas!

1 Comment

• mam

Hoe heet is het bij een hitte golf? Als je dat mee maakt dan snap je waarom ze tussen 12 en 15 uur naar bed gaan. En in de avond weer tot leven komen. Je moet met dat tempo mee gaan. Liefs mam