Malaga | Waar een nieuw avontuur begint

Had vele plannen, zo wou ik door bloggen terwijl we thuis waren. Leuke reisgadgets met je delen of bijzondere video’s, tips en andere reis relateerde dingen. Maar ja, soms gebeurt het leven … Nee hoor, niets om je zorgen over te maken maar tijdens ons thuis zijn hebben we wat stappen terug moeten doen met het huis. Verstopt bleken wat gebreken die zorgde dat onze beneden verdieping onder water liep, dat de hele vloer eruit moest en we ruim twee maanden op het beton moesten leven omdat er van alles geregeld moest worden omtrent de reparatie van het riool en verzekeringswerk voor een nieuwe vloer.

Inmiddels is het riool gemaakt, ligt de nieuwe vloer erin en hebben wij het huis ons eigen sausje gegeven. Voorlopig zijn we nog wel even bezig met de details, maar de goede raad die wij meekregen bij het ontvangen van de sleutel was ‘een eigen huis is nooit klaar’. En die raad volgen we maar op, de wetenschap ons er dan ook maar niet te druk over te maken. Maar ja … mijn blog plannen vielen samen met onze hele beneden verdieping in het water.

Twee weken geleden vertrok Symen naar een nieuwe schip, de MS Koningsdam. En zo ver van huis hoeven we eigenlijk niet, Symen vertrok naar Florida om het schip hier naartoe te varen … ik kon echter vandaag mooi in Malaga opstappen. Wat een ontzettende luxe naar de lange vlucht van Sydney naar Nederland!

Gisteren stapte ik in de middag op een vlucht van Transavia naar Malaga. Voor het weer hoefde ik trouwens niet op het vliegtuig te stappen. De lente is inmiddels ook in Nederland gearriveerd, toch vertrok ik met mijn korte broeken en t-shirts richting de Costa Del Sol. Een warme deken viel over me heen terwijl ik over het vliegveld liep, al was ik wel even verbaasd over de enorme drukte. Wat een enorm vliegveld, elke uithoek van de wereld wordt vanaf hier aangedaan.

Midden in het centrum ligt een klein boutique hostel waar ik een kamer had geboekt voor vannacht. Waar ik geen rekening mee gehouden had is dat het hostel in het midden van het uitgaanscentrum ligt en alle dronken gasten van de discotheek op de hoek het vanmorgen om vijf uur nodig vonden om hun beklag onder mijn Franse balkon te doen. Ik kon het ze ook niet echt kwalijk nemen, het was een prachtig balkonnetje, al had ik een serenade op dat uur meer kunnen waarderen!

Voordeel aan midden in het centrum zitten is ook dat je zo overal bent. Na inchecken gelijk het hotel verlaten op zoek naar een hapje en een drankje. Gewapend met een lijst, gekregen van iemand uit het hotel, ging ik opzoek naar ‘Los Gatos’. Zover ben ik nooit gekomen, na het zien van een bord ‘Craft Beer’ was ik ver genoeg en bestelde ik een hapje en drankje aan de bar om daar een aantal uur van de avond te zitten en na afloop voldaan naar bed te gaan. Soms hoef je niet zo ver!

Na het dronken gezelschap onder het Franse balkon volgde vanmorgen vroeg de opruim ploeg. Ik denk niet dat ik wil weten wat voor een bende zij aantroffen. Met grof geschut maakte ze de straten van Malaga klaar om gebruikt te worden door dagjes mensen en de duizenden toeristen die hier dagelijks komen. En zo kon ik vanmorgen heerlijk van mijn ontbijt genieten zonder aanzicht op de bende die de dronkaards hadden achter gelaten.

De verlaten straten van Malaga hadden iets rustgevendst over zich. Langzaam ontwaakte de stad zich, werd de eerste koffie van de dag besteld en stond er een rij bij de bakker voor een vers gebakken brood. In m’n eentje dwaalde ik door de straten van Malaga en bekroop mij steeds meer het gevoel dat ik hier best voor langere tijd zou kunnen blijven. Het zou ook mijn Spaans een boost geven, al merk ik wel dat zelfs één dagje hier de woordenschat laat groeien.

Onderweg ontmoette ik Laura en Richi, dit was niet geheel on toevallig, bij een beroemd koffie en churros zaakje hier in de stad. Volgens Laura maakt Richi betere churros, dus die gaan we tijdens het volgende bezoek proberen. Laura en haar gezin woonde tot voor kort in Alkmaar en samen oefende we onze talen, al gaat het Nederlands haar beter af dan mij Spaans! Het was erg gezellig om elkaar weer te zien en na de koffie gingen we over naar een biertje, zo gaat dat hier in Spanje wanneer het middaguur is begonnen.

Een gezellig cafe in Malaga heb ik inmiddels verruild voor een ruime binnenhut op de Koningsdam. Twee jaar geleden waren we hier nog voor een week vakantie naar Noorwegen. We hadden niet verwacht dat Symen hier zo snel zelf zou komen te werken. Hij is na een vluchtige kus en lunch weer vertrokken, over een paar dagen gaat de collega er vandoor waar Symen het van over neemt. Nu is er nog even tijd voor overleg en daar wordt ook goed gebruik van gemaakt.

De koffers blijven nog even ingepakt, alleen het hoog nodige heb ik tevoorschijn getoverd, aangezien we pas over een paar dagen onze eigen hut in kunnen. Geen probleem, het eerste wat ik ga doen is heet water zoeken voor een beker thee. Eens kijken of ik de weg nog weet!

Favoriete adresje om … biertjes te drinken!

La Madriguera Craft Beer

C\ Carreteria 73

Malaga, Spanje

Zoek je iets anders dan pils? Dan is dit de plek … Stone is de grootste leverancier aan dit cafe, ook staan er bieren uit Spanje en Italië op de lijst. De sfeer is ontspannen, een tikkeltje alternatief en de menukaart is er eentje die niet zou misstaan in een veganistisch eettentje. Al staat er voor de vleeseters onder ons ook wel wat op het menu! Zeker een aanrader.

Favoriete adresje om … te logeren!

Dulces Dreams | Dreams Hostels

Plaza de los Martires 6

Malaga, Spanje

Droom jij vaak over de lekkerste toetjes? In Dulces Dreams droom jij in de lekkerste deserts. Brownie, Carrot Cake, Tiramisu en Cheesecake zijn een greep uit de kamernamen van dit ‘Boutique hostel’ zoals ze Dulces Dream hier noemen. Een hotel met hostel prijzen. Ik sliep in Tiramisu, een twee persoons kamer met privé badkamer voor € 58,00.

Beneden een leuk cafe, waar je heerlijke baksels kan bestellen, en boven kamers waar je s’nachts zalig kan slapen. Belangrijk om te vermelden, dit hostel ligt in het midden van het uitgaanscentrum van Malaga, op zaterdagavond kan het feest tot in de vroege uurtjes doorgaan. Voordeel, ben je een feestbeest ben je hier op het goede adres en ook voor degene onder ons die eerder gaan slapen … rondom het hostel zijn genoeg leuke restaurants en cafes te vinden waar je s’avonds heerlijk kan aanschuiven voordat je gaat dromen over gebak!