Te Anau | Ontspanning en inspanning

Na de teleurstelling in Invercargill kwam de Top10 camping in Te Anau om de hoek kijken als de redder in nood! Wat een heerlijke camping is dit, van alle gemakken voorzien. We konden hier niet heen voor we in de herhaling gingen om toch nog een kansje te wagen om een dozijn van de lokaal zeer gewaardeerd Bluff oesters te scoren, en dat was gelukt en met een dozijn in de koelkast zijn we richting onze nieuwe camping vertrokken. Nou ja … er was nog één plekje waar ik toch nog even een bezoek aan wou brengen, Wool World. Hier kocht ik een prachtig wol garen om een sjaal van te haken, voor mezelf! Of ik deze trip ga beginnen weet ik nog niet, elke avond val ik als een blok in slaap en ik heb m’n boek nog niet eens uit!

De rit naar Te Anau bracht ons via Gemstone Beach en de Clifden Suspension Bridge. De laatste maakte net wat meer indruk op ons dan het edelstenen strand, al was het huis dat hier ooit tussen de bomen en bergen heeft gestaan wel echt super tof om te zien. De stenen verliezen hun glans wanneer je ze uit het water haalt, je kan ze dus beter daar laten liggen. Wel een leuke activiteit met kinderen.

Op de camping werden we weer zeer hartelijk ontvangen, na het parkeren van de camper direct een wandeling gemaakt naar het dorp, het VVV en de lokale kroeg. Het is hier heel anders dan Invercargill, veel toeristischer en toch voelt het veel gemoedelijker!

Na een heerlijke eerste nacht in Te Anau konden we nu even heerlijk uitslapen, en hadden we voor vandaag een niets hoeven doen en genieten dag gepland! Dat hadden we eigenlijk al voor gisteren gepland maar Invercargill bleek niet zo ontspannend, maar wat hebben we ontzettend genoten vandaag in Te Anua. Direct bij inchecken gisteren hebben we de hottub op de camping voor een uur geboekt en bij de buren van de camping, Massage Fiordland, stond een reservering voor een 90 minuten massage vandaag. Wat een heerlijke dag, reizen is hard werken 😉 En wij wisten natuurlijk wat er voor de volgende dag op het programma stond, daar voelen we tijdens het typen van dit verhaal de spierpijn al van!

In 2017 kwamen we al Fiordland binnenvaren met een driehonderd meter lang monster eindigend op Dam, nu heerste bij ons beide de wens om dit gebied niet met een gemotoriseerd voortuig te bezoeken en om naar een stuk te gaan waar we met dat monster niet zijn geweest. Ja, het enige dat dan nog overblijft is spierkracht! Vanmorgen stond om kwart voor 6 de wekker, snel eruit om wat te eten, aan te kleden en op de fiets richting een andere vakantiepark te rijden. Daar ontmoette we Georgia, onze gids van vandaag. We hielden ons niet helemaal aan onze persoonlijke wensen het eerste gedeelte van dit avontuur. Met een taxi busje reden we met drie andere stellen richting meer Manapoeri, hier stapte we in een motorboot om vanaf daar weer met een busje naar Doubtful Sound te rijden. Daar stond het ongemotoriseerde voertuig voor ons klaar, een tweepersoons kajaks. Een aantal uren, inclusief lunchstop, hebben we doorgebracht op het water van dit schitterende natuurgebied. Wat kan een mens zich dan toch nietig voelen, wat was dit fantastisch. Vraag me niet hoe ik na afloop uit de kajak kwam, dit was het meer dan waard! Echt stevig sta ik nog steeds niet op m’n benen, of dit door de rare houding, vermoeidheid of de verbazing komt daar valt nog over te twisten. Voor nu hoop ik dat de foto’s een beetje laten zien wat voor een geweldige dag wij wel niet hebben gehad!

Favoriete adresje voor … Oesters!

Barnes Wild Bluff Oysters

Cnr Spey And, Bond Street

West Invercargill, Nieuw Zeeland

Verse oesters, echt de moeite waard!

Favoriete adresje voor … Wolletjes!

Wool World

124 Dee Street

West Invercargill, Nieuw Zeeland

Wolletjes hemel! Heel veel keuze in wol, katoen en acryl garen. Aardig personeel en ook hele schappelijke prijzen. Wel bijzonder dat er een deel van de voorraad uit Italië komt, en hier voor een veel lagere prijs word verkocht dan ik ooit heb gezien bij ons in de wolwinkel!

Favoriete adresje voor … Koffie!

The Crib Café

135 Palmerston Street

Riverton, Nieuw Zeeland

Helaas staat The Crib Café te koop, misschien heeft iemand interesse die dit lees? Uit de koude zee lucht stap je binnen in een warm bad, waar toeristen en de lokale samen komen. Goede koffie en vooral heel goed gehumeurd personeel!

Favoriete adresje voor … Camping!

Top10 Te Anau

15 Luxmore Drive

Te Anau, Nieuw Zeeland

Opzoek naar een camping met faciliteiten en een beetje extra? Zoek dan niet verder. Top10 Te Anau zit aan de grote weg, alleen heb je daar vrij weinig last van. Door die weg ligt de camping wel zeer centraal gelegen en loop je zo het dorp in. Geniet van warme douches en schone ‘badkamers’. Een keuken en tv kamer is er ook, samen met faciliteiten voor kinderen. Wij zijn vooral fan van de hottub, dat in een klein binnenplaatsje staat waar je per half uur even een momentje voor jezelf kan boeken.

Favoriete adresje voor … Massage!

Massage Fiordland Clinic

188 Milford Road

Te Anau, Nieuw Zeeland

Over momentjes voor jezelf gesproken, Massage Fiordland Clinic zit naast de camping en heeft een zeer flexibele agenda waardoor je zeer gemakkelijk op korte termijn een afspraak kan maken. Symen had een afspraak bij Gaby, ik bij Renee. Wat hebben we toch genoten, sterke handen die toch voor ontspanning kunnen zorgen. Ze hebben een heel menu aan massages die je hier kan boeken, relax, hotstone, sport … noem maar op! Dit was echt super, we zijn weer helemaal zen.

Favoriete adresje voor … Kayakken!

Doubtful Sound Kayak

77 Manapouri Te Anau Highway

Te Anau, Nieuw Zeeland

Dit is echt een ‘must-do’!

Favoriete adresje voor … Eten & Drinken!

Redcliff

12 Mokonui Street

Te Anau, Nieuw Zeeland

Heerlijke huiskamer waar je goed kan drinken, snacken en eten. Voor het restaurant kunnen we reserveren aanbevelen, net als de Pork Belly! Ook hebben ze een fijn terras.

1 Comment

• Jantiene

Wat een schitterende natuur , van jullie kano tocht. En wat een mooie foto,s.